Toto je pravdivý příběh, jak vznikl Zahradnický kalendář.
Úplnou náhodou. Tedy pokud připustím, že náhody existují.
Na podzim 2022 jsem se rozhodla začít podnikat. Ale ne v zahradničení – ve své „seriózní“ profesi, jako externí manažerka kvality. Měla jsem už svůj hobby zahradnický instagramový profil a zřejmě na Instagramu na mě vyskočila reklama na kurz grafiky v Canvě. Přišlo mi jako dobrý nápad naučit se s Canvou, abych si mohla tvořit krásný profesionální profil, pěkně ve stylu podle tehdejší módy.
Přihlásila jsem se do kurzu, a začala se učit o principech designu a roli grafiky v marketingu. Zdokonalovala jsem se v práci s Canvou. Až mi jednou lektorka povídá: „Hele, co takhle vydat kalendář o zahradničení.“ Byl asi začátek října. Tak jsem ji uklidnila, že zahradničení je moje hobby, není smyslem hledat způsob, jak na něm vydělávat, a navíc že začít přemýšlet v říjnu o kalendáři, je dost pozdě, ne?

Asi za týden mi přišla zpráva: „Něco jsem dělala v Canvě a narazila jsem na tuhle krásnou šablonu na kalendář. Ta je přesně pro Tebe!“ Za pár dní si říkám: „Když už mám tu šablonu, … stejně se na něčem musím učit s tou Canvou,… Aspoň budu mít nějaké osobní dárky k Vánocům.“
A tak vznikl můj první Zahradnický kalendář. Na rok 2023.
Bylo to nepředstavitelně hodin práce. Natrápila jsem se s grafikou. Sehnala tiskárnu, kde mi kvalitně vytiskli pár kusů za dobrou cenu…. Prodala jsem jich asi 6. Nějaké jsem rozdala. Něco mi zbylo. Nevydělala jsem na tom NIC. Prodej tak akorát pokryl tiskové náklady. ALE: Naučila jsem se s Canvou. To pro mě byl důležitý výsledek. Nicméně: rozhodně jsem neměla v plánu podobnou akci ještě někdy opakovat.

V létě se mi ozvala Zuzka. Jedna z těch, co si můj kalendář koupili. Jestli a kdy bude další kalendář, že by ho zase chtěli. Vysvětlila jsem jí, že nebude. Ona mi vysvětlila, že by ho opravdu chtěla, že jsou z něj s manželem nadšení a že ho určitě potřebují i na další rok. Přemluvila mě.
Řekla jsem si, že pokud TO mám teda opakovat, udělám z toho opravdický PRODUKT. Vyzkouším si na něm on-line prodej a naučím se dělat reklamy na Facebooku. Tedy něco, co následně využiji ve svém „vážném“ podnikání.
Vytvořila jsem Zahradnický kalendář na rok 2024.
Zohlednila jsem přání a připomínky k prvnímu vydání. Nastudovala teorii on-line marketingu a založila facebookovou stránku Zahradnický kalendář. Naučila jsem se vytvořit v Canvě prodejní stránku. Ve svém mailingovém programu jsem vytvořila formulář a následné akce. Vyzkoušela různé typy facebookové reklamy. Shrnuto: SUPER: Naučila jsem se spousty technických dovedností, které se hodí. ALE: Předvánoční prodeje žádný zázrak. Našla jsem i 2 místa pro offline prodej – ještě menší zázrak. Do půlky ledna se prodalo asi 10 kusů. Zkušenosti sice k nezaplacení, ale finanční bilance hodně v mínusu.

Pak se to hnulo. Trochu jsem změnila styl komunikace. Nic zásadního. Ale prodeje se začaly hýbat. A když v březnu vyšlo sluníčko, definitivně rozehřálo moji cílovou skupinu líp, než všechny marketingové triky. Musela jsem objednat dotisk. Z 80 kalendářů mi zbyl ten jeden na zdi v kuchyni. Facebooková stránka Zahradnický kalendář během pár dní předběhla ve sledovanosti oba mé starší osobní profily na Instagramu i Facebooku.
Měla jsem z toho takovou radost, že jsem se rozhodla jít do toho naplno a stát se kalendářovou královnou. Koupila jsem doménu a pustila se do tvorby webu s e-shopem, kde bude víc, než jen Zahradnický kalendář. Bude tam má životní radost, láska a moudrost přírody. Pro ty, kdo chtějí s radostí, láskou a pokorou pečovat o ten SVŮJ kousek Země. A tím i o sebe.
Proto teď čteš na webu mujzahradnickykalendar.cz tento blogový článek.
